Businesscase – Decocrete

Wensen:

Start : mei 2018
– Ondersteuning in het drukke tuinseizoen (o.a. printbetonnen terrassen promoten)
– Tevens meer aanvragen genereren voor de interieur producten, zoals aanrechtblad- en en badkamer meubelen

De onderstaande doelstellingen diende zo snel mogelijk gerealiseerd te worden.

– De uitrol van een content strategie op social media met als doel maximale naamsbekendheid en engagement onder de doelgroep.
– Meer websitebezoek
– Het creëren van maximale naamsbekendheid
– Stijging van de aanvragen vooral op het gebied van de interieur productgroep – Strakke opvolging van de leads die binnenkomen
– Verbetering van de bereikbaarheid

TBO is begonnen met een intake/evaluatie waar de huidige processen onder de loep werden genomen. Vervolgens gaven we het advies om de mailboxen anders in te richten zodat 1 van onze medewerkers hier overzicht in krijgt en zorgt dat alles goed verwerkt en gepland werd. Ook is de planning gereorganiseerd waardoor er meer structuur is en iedereen doet waar hij/zij goed in is. Lead aanvragen krijgen nu altijd binnen een dag reactie en worden meteen nagebeld voor een inventarisatie. Op deze manier krijgt iedere klant de juiste prioriteit. Wanneer de telefoon niet opgenomen kan worden, gaat deze automatisch door naar TBO.

RESULTATEN

Wij hebben social campagne gelanceerd in samenwerking met een goed doel om met een positieve vibe een social buzz te generen omtrent de producten. Door in samenwerking met de GOLINTL Foundation (gericht op interactie) een promo-actie te organiseren, is er veel viraliteit gerealiseerd. In slechts 2 maanden tijd hebben we meer dan 750.000 mensen bereikt via Facebook waar ruim 40.000 klikken/acties uit gekomen zijn. Hier moet u denken aan shares, likes, reacties of mensen die het geweldig vinden 🙂 Ruim 2.500 nieuwe website bezoekers, een tiental aanvragen waarvan 3 al definitief, maken de campagne nu al een succes!

750.000 bereikte personen

40.000 acties/clicks

2.500 website bezoekers

POSITIVE BRANDING & BEREIK

Een promotie-campagne is een perfect middel om de aandacht van mensen uit de doelgroep te trekken. Vergeet niet dat zij niet voor niks meedoen om te winnen! D.m.v. hun deelname, weten we dat zij geinteresseerd zijn in uw product. Wij willen er uiteraard voor zorgen dat zij deze interesse ook behouden. Dit doen we door leuke, informerende, inspirerende, maar vooral afwissellende content te plaatsen op de Facebook pagina of andere socials.

Ook doorverwijzen naar de website en via de kortst mogelijke weg de gewenste actie uit laten voeren, behoren tot dit onder- deel. Een handeling die via Facebook uitgevoerd wordt, moet snel en doeltreffend zijn. Deze social wordt immers merendeels mobiel gebruikt. Het is belangrijk om regelmatig onder de aandacht te komen en te laten zien dat u er bent.

Naar mate de doelgroep u beter leert kennen, zullen zij zich meer betrokken voelen bij het bedrijf.
Social webcare speelt hier o.a. ook een enorm belangrijke rol in. Een samenwerking met de Golintl Foundation om tevens een goed doel te steunen, brengt natuurlijk direct al positive vibes over 🙂

CONCLUSIE

Beton is momenteel een ontzettend populair product waar de doelgroep graag over meepraat via social media!

Wanneer we op bovenstaande wijze door blijven gaan en er zo voor zorgen dat de doelgroep hun interesse behoudt, creëren we loyale fan- base waar u nog jarenlang plezier van zult hebben!

OOK UW BEREIK VERGROTEN?

Voor direct contact kunt ons bereiken via:
0226 – 427785 (showroom).
Of via 085 – 4846100 (magazijn).

Showroom:
Meiland 17
1713 GJ
Obdam

Openingstijden:

Maandag:
Dinsdag:
Woensdag:
Donderdag:
Vrijdag:
Zaterdag:
09.00 – 17.00
09.00 – 17.00
09.00 – 17.00
09.00 – 17.00
09.00 – 17.00
09:00 – 15:00